Rijskamp Transport | Geschiedenis
108
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-108,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-11.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-7.4,vc_responsive
 

Geschiedenis

Het ontstaan van RTS

Rijskamp Transport Stedum bestaat sinds 1 augustus 1997, maar was destijds nog niet in haar volledige bezetting. Het bedrijf heette indertijd nog J. Rijskamp Transport Stedum, vanwege de enige eigenaar: Jan. Zoon Pieter voegde zich bij het bedrijf in augustus 2007, vervolgens werd in ditzelfde jaar dan ook de bedrijfsnaam gewijzigd naar Rijskamp Transport Stedum (RTS).

Toen het bedrijf werd gestart in 1997, werkte Jan bij Dyka.
Dyka was op dit moment gesitueerd in Groningen en was verantwoordelijk voor het distribueren van PVC-buizen en verwanten. Jan begon bij Dyka met een Volvo FL 6, die werd opgevolgd in 2002 door een Volvo FM 9 die geleverd werd met een gepersonaliseerd uiterlijk . Deze FM 9 was daarnaast ook voorzien van een trailer uitgerust met een kraan. Met deze combinatie heeft Jan nog ruim 2 jaar bij Dyka gereden met veel plezier. Na ruim 20 jaar verliet Jan Dyka echter vanwege het verhuizen van de transportwerkzaamheden van Groningen naar Steenwijk.

Daarom begon Jan in april 2005 te werken bij de verzinkerij in Groningen onder de naam van A&M van der Meulen uit Dronrijp. In deze periode werd zijn FM 9 vervangen door een Volvo FH 12. Na een periode van ongeveer 1,5 jaar, en het inzakken van deze markt besloot Jan wederom op zoek te gaan naar een andere opdrachtgever.

geschiedenis pagina foto2

Sinds 2006 was Jan dan ook werkzaam bij Koopman Cargo met als standplaats Hoogeveen. Hier heeft hij gewerkt tot aan zijn pensioen in 2021. Zijn Volvo FH 12 werd vervangen door een geheel gepersonaliseerde Volvo FM 410 die in september 2017 werd vervangen door wederom een Volvo FH 12.

Zoon Pieter kwam in 2007 bij zijn vader in het bedrijf. Hij begon zijn werkzaamheden bij Koopman Cargo met een Volvo FH 12. In mei 2010 stopte Pieter met het werken bij Koopman Gargo en vervolgde zijn werkzaamheden bij OldenburgerFritom. Na 4 jaar hier met plezier te hebben gereden, veranderde Pieter nogmaals van werkgever en begon hij in 2014 te rijden voor BeKa in Winschoten. In de tijd dat hij hier reed ruilde hij, na 8 jaar trouwe dienst, zijn FH 12 in voor een nieuwe type FH 12, compleet gepersonaliseerd. In 2016 verruilde Pieter zijn toenmalige opdrachtgever voor dezelfde opdrachtgever als zijn vader: Koopman Cargo. Na een korte periode hier ging Pieter in 2017 aan de slag bij Van Zanten Transport waar hij heeft gereden tot 2020. Vervolgens ging Pieter aan de slag bij MCS, zijn huidige opdrachtgever, waar hij in 2021 zijn eigen trailer voor aanschafte.

Sinds 2007 is RTS ook voorzien van hun eigen bedrijfsauto. De eerste bedrijfsauto was een gepersonaliseerde Citroën Berlingo die werd opgevolgd door een bordeauxrode Citroën Berlingo. Sinds 2015 heeft RTS opnieuw een geheel gepersonaliseerde bedrijfsauto, ditmaal een Volkswagen Caddy. In 2019 werd deze Caddy vervangen door een nieuwe Volkswagen Caddy, wederom helemaal gepersonaliseerd. Inmiddels doet Rijskamp Transport het zonder bedrijfsauto aangezien Jan niet meer op en neer naar Hoogezand hoeft.

Dochter Mariëlle zit sinds 2017 ook in het bedrijf na het behalen van haar papieren en zij verzorgt een gedeelte van de zakelijk kant van het bedrijf.

Wilt u meer informatie of heeft u vragen?